Versenyben volt, de végül nem nyert a Nagy dobás az Oscar legjobb filmnek járó díja versenyében, pedig az ingatlanpiaci válságnak ez a szellemes filmes feldolgozása igazán megédemelte volna. A legjobb adaptált forgatókönyvért járó Oscar-díj azért jelzi, hogy a téma is, és a feldolgozási módja is rendkivüli. Ahogy már filmkritikánkban is írtuk, annak ellenére, hogy A NAGY dobás című film nem Magyarországon és nem most játszódik, a magyar álom megvalósítása során mi legalább olyan kreatívak vagyunk a hibák elkövetésében : Az ív, amit leírtunk a 2000-ben deklarált “Három szoba, három gyerek, négy kerék” kombójától, az évi 200 milliárd – feltétel nékül mindenkinek juttatot, akár 200 millás ingatlanra, vagy a 12.ingatlanra is éppúgy megadott- lakáscélú kamattámogatás költségén, a jóléti állam programján, a lakáscélú támogatások megszüntetésén, a 12,3%-os jegybank alapkamaton keresztül a devizahitelekig, tulajdonképpen filmre kívánkozna, ha nem sírnunk kellene miatta. Talán még nem késő, hogy akár A nagy dobás című filmnek a tanulságait is figyelembe véve elkerüljük a magyar álom 2.0 ( CSOK +alacsony kamatozású hitel) okozta mesterséges ingatlanBOOM ingatlanBUMM-má fejlődését.
Az alábbi kép igazán kiváló összefoglalása az Oscar-díj gálának. Az Oscar-díjas Brie Larson fényképet készít az Oscar-díjért medvékkel „táncoló” Leonardo DiCaprioról, miközben a Saul fiáért Oscar-díjat kapó Nemes Jeles László és a legjobb adaptált forgatókönyvért Oscar-díjat kapó Adam McKay figyeli. (Talán az #OscarSoWhite polémiát kiegészíthetnénk, az #OscarSoMale diskurzussal)