Megbírságolta a GVH a Duna House-t és az Otthon Centrumot, mert több mint 10 évig összejátszottak a fogyasztók rovására. DHF és az általa létrehozott ingatlanközvetítői hálózat tagjai közötti, valamint az OCH és az általa létrehozott ingatlanközvetítői hálózat tagjai szerződéssel, tiltással, szankciókkal gátolták a franchise-partnerek szabad árképzését, és megtiltották a megbízásfelvételt más franchise partnerek területén. A Duna House 13 éves, 2003. és 2015. közötti, az Otthon Centrum 11 éves, 2004. és 2015. közötti gyakorlatát büntették. Azaz évi 3 milla büntetést kaptak a cégek. Évi egy jutalékuktól estek el kb., mert mindösszesen 76 millió forintra büntették a két céget, mivel az új, tavaly december 16 óta érvényes versenytörvényünk értelmében akkor 10-30 százalékkal lehet csökkenteni a bírságot, ha ilyenkor elismerik a bűnösségüket.
SKANDALLUM, mondaná Mikszáth, mi csak azt mondjuk, felháborító.
FELHÁBORÍTÓ, hogy épp a legnagyobb ingatlanközvetítők építik erkölcstelen piaci körülményekkel a vevőkörüket.
FELHÁBORÍTÓ, hogy az új versenytörvény ellenében még a cselekmény súlyához mért alacsony büntetést is 30%-kal mérsékelték.
FELHÁBORÍTÓ, mert lejáratják az ingatlanos szakmát.
FELHÁBORÍTÓ, mert gusztustalan módszerekkel szereznek vevőt.
FELHÁBORÍTÓ, mert kevés ez a büntetés a cselekmény időtartamát tekintve.
FELHÁBORÍTÓ, mert a mai napi érzékelünk jeleket, a piaci kiszorításra.
KI KELLENE AZ ILYEN PIACI SZEREPLŐKET TILTANI, NEM TŐZSDÉRE ENGEDNI.
http://index.hu/gazdasag/2017/01/10/osszejatszottak_az_ingatlankozvetitok/
A Duna House és az Otthon Centrum a GVH vizsgálata alapján még bizonyítottan erősen együttműködött más téren is, legalább 2013-2014 környékén. Így a kisebb verseny érdekében folyamatosan egyeztették:
- a kizárólagos megbízásállományokat – növelve a két hálózat bevételeit, és erősítve piaci pozícióikat;
- az együttműködéssel érintett területeken alkalmazandó százalékos és fix összegű megbízási díjaikat (megbízási jutalék vagy kötési jutalékokat);
- a keresztértékesítéskor felmerülő, a vevőoldali értékesítőt megillető jutalékaikat, meghatározva annak minimum százalékát és összegét, valamint az adható kedvezmény mértékét;
- egyes érzékeny üzleti információk – így a DHF és az OCF egyes értékesítési folyamatait, valamint megbízásállományát érintő egyes adatokat
A cégek egyébként rendesen lehúzhatták a fogyasztókat a franchise hálózataik több mint tízéves összehangolt működése alatt.
http://index.hu/gazdasag/2015/07/29/ingatlankozvetito/