Röhögve kifizetik az évi 3 millát, az erkölcsi és anyagi kár sokkal nagyobb

Megbírságolta a GVH a Duna House-t és az Otthon Centrumot, mert több mint 10 évig összejátszottak a fogyasztók rovására.  DHF és az általa létrehozott ingatlanközvetítői hálózat tagjai közötti, valamint az OCH és az általa létrehozott ingatlanközvetítői hálózat tagjai szerződéssel, tiltással, szankciókkal gátolták a franchise-partnerek szabad árképzését, és megtiltották a megbízásfelvételt más franchise partnerek területén. A Duna House 13 éves,  2003. és 2015. közötti, az Otthon Centrum 11 éves,  2004. és 2015. közötti gyakorlatát büntették. Azaz évi 3 milla büntetést kaptak a cégek. Évi egy jutalékuktól estek el kb., mert mindösszesen 76 millió forintra büntették a két céget, mivel az új, tavaly december 16 óta érvényes versenytörvényünk értelmében  akkor 10-30 százalékkal lehet csökkenteni a bírságot, ha ilyenkor elismerik a bűnösségüket.

SKANDALLUM, mondaná Mikszáth, mi csak azt mondjuk, felháborító.

FELHÁBORÍTÓ, hogy épp a legnagyobb ingatlanközvetítők építik erkölcstelen piaci körülményekkel a vevőkörüket.

FELHÁBORÍTÓ, hogy az új versenytörvény ellenében még a cselekmény súlyához mért alacsony büntetést is 30%-kal mérsékelték.

FELHÁBORÍTÓ, mert  lejáratják az ingatlanos szakmát.

FELHÁBORÍTÓ, mert gusztustalan módszerekkel szereznek vevőt.

FELHÁBORÍTÓ, mert kevés ez a büntetés a cselekmény időtartamát tekintve.

FELHÁBORÍTÓ, mert a mai napi érzékelünk jeleket, a piaci kiszorításra.

KI KELLENE AZ ILYEN PIACI SZEREPLŐKET TILTANI, NEM TŐZSDÉRE ENGEDNI.

http://index.hu/gazdasag/2017/01/10/osszejatszottak_az_ingatlankozvetitok/
A Duna House és az Otthon Centrum a GVH vizsgálata alapján még bizonyítottan erősen együttműködött más téren is, legalább 2013-2014 környékén. Így a kisebb verseny érdekében folyamatosan egyeztették:

  • a kizárólagos megbízásállományokat – növelve a két hálózat bevételeit, és erősítve piaci pozícióikat;
  • az együttműködéssel érintett területeken alkalmazandó százalékos és fix összegű megbízási díjaikat (megbízási jutalék vagy kötési jutalékokat);
  • a keresztértékesítéskor felmerülő, a vevőoldali értékesítőt megillető jutalékaikat, meghatározva annak minimum százalékát és összegét, valamint az adható kedvezmény mértékét;
  • egyes érzékeny üzleti információk – így a DHF és az OCF egyes értékesítési folyamatait, valamint megbízásállományát érintő egyes adatokat

 

 A cégek egyébként rendesen lehúzhatták a fogyasztókat a franchise hálózataik több mint tízéves összehangolt működése alatt.

http://index.hu/gazdasag/2015/07/29/ingatlankozvetito/

 

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

Scroll to top