Az elmúlt évek statisztikáit böngészve, úgy tűnik, hogy csökken a bicajosok által okozott, személyi sérülést okozó balesetek száma, de így is évente 1700 balesetért, azaz a balesetek 11 százalékáért tehetőek felelőssé.
A KSH statisztikája a személysérüléses közúti közlekedési baleseteket tartalmazza, de a Magyar Kerékpárosklub biztosítójának adatai szerint a balesetek 80 százaléka jár személyi sérüléssel, ami azt jelentheti, hogy a fenti számokon felül még 400-500 lehet a személysérüléssel nem járó balesetek száma. Azaz évente 2100-2300 olyan, kerékpárosok által okozott közlekedési baleset lehet, ami együtt járhat egy nagyobb értékű jármű karcolódásával, benyomódásával, tükrének letörésével, lámpájának betörésével és generálhat komoly javítási költséget.
A KRESZ szerint a kerékpáros is járművezetőnek számít, ezért nem csak a rendőr büntetheti meg szabálytalankodásért, hiányosan felszerelt biciklijéért, de felelősséget kell vállalnia az általa okozott balesetért és károkozásért. Mivel a kerékpárosoknak nincs kötelező felelősségbiztosítása, ezért többen járhatnak úgy, mint Lili, aki 533.000 forint kár megfizetésére kényszerült.
Bár a biztosító piac reagált az egyre aktívabb kerékpáros közösség igényeire, de talán a mi ajánlatunk a legfrappánsabb megoldás a kerékpár lopás esetén keletkezett vagy a kerékpáros okozta károk megtérítésére. Nálunk olyan kombinált lakásbiztosítást köthet, ami a kerékpár, bicikli, bringa lakásból történt lopás esetén kárát és a kerékpáros 10-20 millió forintos felelősségbiztosítását is tartalmazza. A felelősség biztosítás kiterjeszthető a család minden tagjára.
A balesetek 11
százalékát
a biciklisek okozzák .
Várjuk hívását!